Et unum hominem, et plures in infinitum, quod quis velit, heredes facere licet - wolno uczynić spadkobiercą i jednego człowieka, i wielu, bez ograniczeń, ilu kto chce.

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

jednostka zadeklarowała szarżę to wszyscy bohaterowie w niej się znajdujący także muszą szarżować.
Gdy jednostka zaangażuje się w walkę wręcz bohater nie może jej opuścić dopóki walka się nie
zakończy. Bohater nie może opuścić jednostki szarżując (chyba, że jest do tego zmuszone przez jakąś
zasadę specjalną - np. szał). Bohater w jednostce nie może być traktowany jako osobna jednostka przy
deklaracji szarż.
23
-poruszanie się z oddziałem
Jeżeli bohater jest w jednostce M jednostki jest równe M najwolniejszego modelu w tej
jednostce - gdy szybki bohater dołączy do wolnej jednostki nie może on ruszać się szybciej niż ona.
Jeżeli jednostka jest zaangażowana w walkę wręcz i bohater znajduje się w takiej pozycji, że nie może
walczyć, można bohatera ruszyć w miejsce, w którym może walczyć podczas jego fazy ruchu. Jeżeli
bohater już walczy nie może być ruszany.
5. Strzelanie do bohaterów.
-w oddziałach
Jeżeli bohater znajduje się w jednostce liczącej sobie w sumie minimum 5 modeli nie może on być
wyznaczony za cel strzału - wszystkie obrażenia ponosi jednostka. Jeżeli bohater znajduje się w
jednostce liczącej mniej niż 5 modeli wszystkie strzały należy losowo rozdzielić pomiędzy modele (z
równą szansą dla każdego).
-samotnych
Jeżeli bohater znajduje się dalej niż 5 od jakiejkolwiek jednostki własnej strony liczącej pięć
modeli lub więcej to strzelanie do niego rozlicza się w normalny sposób (obowiązuje wtedy
modyfikator do trafienia -1 za strzelanie do pojedynczego modelu, niezależnie czy jest to pieszy
bohater, czy na koniu). Gdy bohater znajduje się 5 lub bliżej od jednostki własnej strony liczącej
sobie 5 modeli lub więcej wtedy może on być wyznaczony jako cel tylko wtedy, gdy jest najbliższym
możliwym celem.
Jeżeli bohater jest zdecydowanie większy od modeli w jednostce (np. kawalerzysta w
piechocie), w której się znajduje lub która jest blisko niego wtedy może być wyznaczony za cel
ignorując zasady napisane powyżej (ale ciągle będzie modyfikator -1, chyba, że bohater jezdzi na
potworze - patrz sekcja Potwory).
-katapulty i armaty
Jeżeli bohater jest częścią jednostki i zostanie trafiony przez katapultę, armatę lub inną broń,
która nie używa normalnych zasad wyboru (niektóre czary działają podobnie jak strzelanie, więc ich
też to dotyczy) celu należy rzucić d6. Przy wyniku 6 bohater jest normalnie trafiony przez broń, należy
rozliczyć obrażenia jak zwykle. Przy wyniku 1,2,3,4,5 bohater uskoczył i zamiast niego trafiony
zostaje normalny model z jednostki (zasada ta nazywa się  Look out sir! ).
6. Walka wręcz z bohaterami.
Walka z bohaterami odbywa się w normalny sposób, jak jest opisane już wcześniej. Należy
zauważyć, że jeżeli bohater ma więcej niż 1 A może rozdzielić ataki pomiędzy modele, z którymi się
styka (ale musi zadeklarować, w kogo uderza przed wykonaniem rzutu na trafienie).
7. Pojedynki (challenge).
Pojedynki toczone są sam na sam między bohaterami (tylko). Większe Demony (Greater
Deamon) także mogą wyzywać/być wyzwane na pojedynki, mimo tego, że nie są bohaterami.
-wyzwanie
W każdej turze przed walką wręcz każda ze stron ma okazję rzucić wyzwanie na pojedynek.
W jednej walce może być tylko jeden pojedynek. W jednej turze można wyzwać na
pojedynek w kilku walkach. Wyzwanie pierwszy może rzucić gracz, którego jest tura. Jeżeli nie
wyzywa może to teraz zrobić strona przeciwna (ale nie musi).
Aby wyzwać na pojedynek należy wyznaczyć bohatera (jeżeli nie ma się bohaterów nie można
wyzwać na pojedynek), który jest w walczącym szeregu, który by rzucił wyzwanie. Drugi gracz ma
możliwość przyjęcia wyzwania lub odrzucenia. Jeżeli zdecyduje się przyjąć wyzwanie musi on
wyznaczyć jednego ze swoich bohaterów, który będzie walczył w tym pojedynku. Nie może on
24
wyznaczyć bohatera, który nie walczy (jego podstawka nie styka się z podstawką wroga). Bohater,
który nie walczy w ogóle nie może brać udziału w pojedynku.
Jeżeli gracz odrzuci wyzwanie to musi wycofać jednego ze swoich walczących bohaterów
(wyznaczonego przez gracza, który rzucił wyzwanie). Bohater, którego się wycofuje, jest  wyrzucany
z walczącego szeregu i umieszczany z tyłu formacji. Wycofany bohater nie może robić niczego w tej
turze. Wycofany bohater automatycznie wraca do walczącego szeregu po zakończeniu fazy walki
wręcz.
Czasami się zdarza, że samotny bohater (nie będący częścią żadnej większej jednostki)
zaatakuje lub zostanie zaatakowany przez jakąś wrogą jednostkę. Jeżeli ktoś z tej jednostki rzuci
wyzwanie na pojedynek samotny bohater musi go przyjąć - nie ma innego wyjścia.
-walka
Po przyjęciu wyzwania dwóch rywali jest przesuniętych tak, aby ich podstawki się stykały.
Jeżeli modele są wyjątkowo duże może okazać się bardziej wygodne wyciągnięcie obu modeli z
jednostki i położenie ich za nimi. %7ładne inne modele nie mogą atakować bohaterów, którzy się [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jutuu.keep.pl
  • Menu

    Cytat


    Fallite fallentes - okłamujcie kłamiących. Owidiusz
    Diligentia comparat divitias - pilność zestawia bogactwa. Cyceron
    Daj mi właściwe słowo i odpowiedni akcent, a poruszę świat. Joseph Conrad
    I brak precedensu jest precedensem. Stanisław Jerzy Lec (pierw. de Tusch - Letz, 1909-1966)
    Ex ante - z przed; zanim; oparte na wcześniejszych założeniach.