[ Pobierz całość w formacie PDF ]
jednak uważasz siebie po części za świętego, a po części za grzesznika, po części za światło,
a po części za ciemność, będziesz wciąż się zmagał i ponosił porażki. Kiedy wierzący
zrozumieją przemianę, jaka miała miejsce, powinni dążyć do tego, by wciąż sobie
uświadamiać, kim są w zmartwychwstałym Chrystusie. Ilekroć stykamy się z grzechem,
powinniśmy myśleć o sobie jako o Bożych dzieciach. Jeżeli uważamy się za grzeszników,
będziemy mieć tendencję do życia jak grzesznicy. Powinniśmy postrzegać siebie jako
świętych, jako dzieci Boże, po to, by żyć jak Boże dzieci.
D. Odnów swój umysł
Wiele grzesznych wzorców postępowania zaczyna się od złych myśli. Grzeszne sposoby
myślenia muszą być przemienione przez odnawianie umysłu (Rzym. 12:2). Umysł jest
centrum walki z grzechem. W Drugim Liście do Koryntian 11:3 możemy przeczytać, że tak jak
Ewa dała się zwieść Szatanowi, tak nasze umysły mogą być odciągnięte od szczerego i
czystego oddania Chrystusowi. Szatan wywierał wpływ na umysły Dawida, Salomona,
Ananiasza, chrześcijan w Koryncie i może też wpływać na twój umysł. Może wnieść tam swoje
myśli i przekonać cię, że są one twoje czy nawet Boże. My jednak wszelki umysł poddajemy w
posłuszeństwo Chrystusowi (2 Kor. 10:5).
Lekcja 4: PrzemieniajÄ…ca moc Ewangelii Duchowy charakter
Lato 2004 The Alliance for Saturation Church Planting - Kurs Omega strona 25
E. Znaj prawdÄ™
W czym tkwi moc grzechu? Szatan według Ewangelii Jana jest kłamcą i ojcem kłamstwa
(Jan 8:44). Ilekroć mamy pokusę zgrzeszyć, zawsze kryje się za tym jakieś kłamstwo. Ale w tej
samej Ewangelii Jezus mówi: i poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli (Jan 8:32). Nasza
obrona przed grzechem jest prawdą. Znając naszą prawdziwą, zwycięską tożsamość jako
wierzących w Chrystusa, znajdujemy wolność od władzy grzechu.
KONKLUZJA
Ewangelia jest podstawą naszej relacji z Bogiem. Z Bożej perspektywy relacja ta opiera się wyłącznie na
Chrystusowym przebaczeniu i doskonałej sprawiedliwości nadanej nam przez wiarę. Prawda ta powinna
sprzyjać naszej uczciwości przed Bogiem w sprawie grzechu oraz dawać nam pewność Jego hojnej łaski
wobec nas. Powinna ona inspirować nas do życia w sprawiedliwości nie dlatego, że sami czynimy się
sprawiedliwymi, lecz dlatego, że Bóg dzięki swej łasce uznał nas za takich.
Bardzo istotna w zwycięstwie nad grzechem jest rosnąca, silna wiara w Chrystusa, oparta na Jego dziele
krzyża, gdyż wtedy Jego moc działa w nas potężnie i ujawnia wyraznie nasze grzechy i słabości. Wiara
ta głębiej rozumie i docenia Bożą łaskę prowadząc nas do bardziej intymnego poznania Boga.
PYTANIA DO ROZWA%7Å‚ENIA, POWTÓRZENIA I ZASTOSOWANIA
" W jaki sposób pozwalasz swoim uczuciom zamiast wierze w Boże Słowo wpływać na sposób
patrzenia na twoje życie w Chrystusie?
" Ilekroć zmagasz się z grzechem, co wnosi więcej mocy w twoje życie: podwajanie wysiłków czy
większa wiara?
" Jak słowo liczyć odnosi się do wiary w Liście do Rzymian 6:11?
" Co się stało z twoją grzeszną naturą w świetle Pawłowego Listu do Rzymian?
" Jak można żyć według Ducha?
Lekcja 4: PrzemieniajÄ…ca moc Ewangelii Duchowy charakter
Lato 2004 The Alliance for Saturation Church Planting - Kurs Omega strona 26
Lekcja 5: Prowadzenie dziennika duchowego Duchowy charakter
Lato 2004 The Alliance for Saturation Church Planting - Kurs Omega strona 27
Prowadzenie dziennika
DUCHOWY
CHARAKTER
duchowego
LEKCJA 5
Cel lekcji
Celem tej lekcji jest przedstawienie prowadzenia dziennika jako praktycznego narzędzia ułatwiającego
wierzącym skupienie się na osobistym wzroście duchowym oraz rozwoju w służbie.
Główne punkty
" Po co prowadzić duchowy dziennik?
" Codzienny czas z Bogiem
" Codzienne wpisy do dziennika
Pożądane rezultaty
Po opanowaniu treści tej lekcji każdy uczestnik powinien:
" Potrafić posługiwać się dziennikiem jako skutecznym narzędziem do zapisywania osobistych
refleksji, modlitw i odpowiedzi na nie, kontaktów w służbie, grup komórkowych i notatek oraz
codziennych przemyśleń.
Propozycje dla prowadzÄ…cych nauczanie
Być może będziecie chcieli wykonać lub zamówić dziennik dla uczestników kursu do użytku podczas
seminarium szkoleniowego. The Church Planter s Daily Journal (Dziennik duchowy założyciela
kościołów) z Ligi Biblijnej jest bardzo prostą i przydatną pomocą (zobacz Bibliografia w celu uzyskania
bliższych informacji).
WPROWADZENIE
W szybkim tempie współczesnego życia niewiele osób znajduje czas i miejsce na refleksje o Bogu i Jego
Słowie oraz zastosowaniu go do swego osobistego życia. Ponieważ uczeń pragnie rozwijać się i
zmieniać, poddaje swoje życie ciągłej ocenie. Podobnie jak król Dawid prosi Pana, by badał jego serce i
życie oraz odsłaniał wszystkie wady i grzechy po to, by mógł on się zmieniać i wzrastać (Ps. 139:23-24).
Bardzo potrzebujemy tego, by codziennie zatrzymać się na chwilę przed Bogiem i zerwać kajdany
zapracowania (Ps. 46:10; 37:7).
Prowadzenie dziennika będzie dla ciebie wielką pomocą podczas całego procesu zakładania kościoła.
Niniejsza lekcja opisuje elementy dziennika założyciela kościoła, które możesz wykorzystać w
prowadzeniu własnego dziennika.
I. PO CO PROWADZI DZIENNIK?
Kiedy Izraelici przekroczyli rzekę Jordan, aby wejść do Ziemi Obiecanej, Bóg polecił im wziąć z
rzeki dwanaście kamieni i zostawić pamiątkę. Celem jej było przypominanie obecnym i przyszłym
pokoleniom Izraelitów o Bożej wierności i mocy, jakiej doświadczyli w swoich szeregach (Joz. 4:1-
9).
Podobnie i my, gdy zapisujemy lekcje, jakich nam udzielił Bóg lub własne doświadczenia, modlitwy i
odpowiedzi na nie, możemy przypominać sobie przykłady Bożej miłości i wierności w naszym życiu,
ilekroć stoją przed nami wyzwania lub odczuwamy zniechęcenie. Systematyczne prowadzenie
dziennika jest jednym z najskuteczniejszych sposobów ćwiczenia odpowiedzialności za nasz
duchowy wzrost i służbę. Dziennik zmusza nas do zastanowienia się nad własnym życiem i
poukładania priorytetów. Pomaga on również wzrastać w wierze pozwalając nam dostrzec, w jaki
sposób nasza wiedza i rozumienie Boga zwiększyły się wraz z upływem czasu oraz jak Bóg
odpowiedział na nasze modlitwy.
Lekcja 5: Prowadzenie dziennika duchowego Duchowy charakter
Lato 2004 The Alliance for Saturation Church Planting - Kurs Omega strona 28
Przez całe wieki chrześcijanie wiele się uczyli z dzienników sławnych wierzących takich jak
Jonathan Edwards, Hudson Taylor czy Amy Carmichael. Byli oni żywym świadectwem relacji Boga
z daną osobą i zachętą do intymnej więzi, jaką my też możemy z Nim mieć.
Poza tym, że dziennik jest zapisem naszego osobistego duchowego wzrostu, może on też
dodatkowo stanowić skuteczne narzędzie rozwoju naszej służby. Jeśli Bóg powołuje cię do
zakładania kościoła lub bycia członkiem grupy zakładającej kościół, będziesz się angażował w
konkretne zadania typu ewangelizacja, uczniostwo, rozwój małych grup itp. Dziennik może być
pomocny w zapisywaniu kontaktów międzyludzkich, obserwacji i celów spotkań grup komórkowych,
pytań i spraw, które chcesz omówić ze swoim doradcą itp. Służy on jako widzialny znak twojej
służby i pozwala ci zobaczyć, jak Bóg używa cię w konkretny sposób do przyprowadzania ludzi do
siebie i zakładania kościoła. Dziennik dostarcza też materiału do przeglądu wraz z twoim
nauczycielem lub doradcÄ….
II. CODZIENNY CICHY CZAS Z BOGIEM (ILUSTRACJA 5.1)
Ilustracja 5.1 jest przykładową formą zapisu refleksji z twojego codziennego cichego czasu z Bożym
Słowem oraz modlitw i odpowiedzi na nie. Zwróć uwagę na następujące elementy w tej formie:
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
pobieranie ^ do ÂściÂągnięcia ^ pdf ^ download ^ ebook
Menu
- Home
- Duchowy sekret Hudsona Taylora
- Beaton M.C. Agatha Raisin 10 Agatha Raisin i przeklć™ta wieśÂ›
- Sandemo_Margit_03_ _M晜źczyzna_z_ogśÂ‚oszenia
- Eugeniusz Zamiatin My prześÂ‚ Adam Pomorski
- LE Modesitt Recluce 04 Order War (v1.5)
- eagle_403
- Carel Capek Cross Roads (pdf)
- Html 4.0 Specyfikacja
- impuls dziecko chore
- Batrake a szerencse Hedwig Courths Mahler
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- anieski.keep.pl
Cytat
Fallite fallentes - okłamujcie kłamiących. Owidiusz
Diligentia comparat divitias - pilność zestawia bogactwa. Cyceron
Daj mi właściwe słowo i odpowiedni akcent, a poruszę świat. Joseph Conrad
I brak precedensu jest precedensem. Stanisław Jerzy Lec (pierw. de Tusch - Letz, 1909-1966)
Ex ante - z przed; zanim; oparte na wcześniejszych założeniach.